Grøn omstilling

Vil du også gerne efterlade en lidt grønnere klode til den næste generation? Brænder du for grønne teknologier, og vil du også have Danmark ud af kulalderen? Så vær med i Dialogforum for Grøn Omstilling.
Danmark er et foregangsland på det grønne område. Vi udvikler morgendagens grønne løsninger, og mange lever af det, fordi vi har turdet gå forrest. Vi har vist verden, at et moderne, højtudviklet velfærdssamfund sagtens kan køre på grøn strøm. Radikale Venstre kæmper for at holde kursen, og du kan være med.

Dialogforum for Grøn Omstilling har til formål at fremme den politiske dialog om samfundets grønne omstilling såvel i partiet som i den generelle offentlighed.

Sådan kan du være med

Aktiviteter i sæsonen 2016-2017
I år bruger vi alt vores energi til at forberede kommunalvalget 21 november 2017. Det gør vi ved at skrive en række vidensdokumenter om de svære grønne omstillings emner:
  • Hvordan inddrages transport i den grønne omstilling? Skrevet af Anders Metz
  • Hvad betyder de forskellige klima må international og for Danmark? Skrevet af Anders Metz
  • Hvad er cirkulær økonomi? Skrevet af Camilla Kampmann
  • Hvorfor er Energi Unionen vigtig for den grønne omstilling? Skrevet af Morten Helveg Petersen
  • Hvad er forskellen mellem landbaseret og havbaseret vindmøller? Skrevet af Per Eske Fenger
  • Det nye program for natur for Radikale venstre – vedtaget af HB
  • Det nye program for den grønne økonomi for Radikale venstre – vedtaget af HB
  • Det nye program for dele økonomi for Radikale venstre – vedtaget af HB

Så hvis du er ekspert på et grønt omstillings område og har lyst til at skrive et faktaark til at uddanne vores kandidater til byrådene, så kontakt Camilla Kampmann.

Formand:
Camilla Kampmann