Jeg vil investere i viden | Sofie Carsten Nielsen

12. februar

Jeg vil investere i viden

Uddannelse finansierer velfærd

Vores idérigdom finansierer velfærden. Når vi investerer i uddannelse, gør vi Danmark dygtigt. Det skaber vækst. Det giver penge til velfærd. Derfor kæmper jeg benhårdt imod V-regeringens uddannelsesbesparelser.

Din baggrund må ikke bestemme din fremtid

Ingen børns fremtid skal dikteres af deres fortid. Derfor vil jeg investere massivt i uddannelse og målrettet hjælp til den enkelte udsatte unge. For gennem uddannelse og støtte får børn en rimelig start på livet. Gennem uddannelse kan du gribe dine chancer i livet. Gennem uddannelse bliver drømme til virkelighed.

Besparelser på forskning er hul i hovedet

Som tidligere uddannelses- og forskningsminister kæmper jeg for et stærkt forskningsmiljø. For stærk forskning stimulerer erhvervslivet. Stærk forskning skaber nye styrkepositioner og løser problemer for os som samfund og klode. Besparelser på forskning er kort sagt hul i hovedet.